Neontetra svamp+neonsjuka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stathagen
    • August 2018
    • 5

    Neontetra svamp+neonsjuka

    Hej,
    En av mina neontetror har fått en vit utväxt på munnen, är det svamp?
    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like 50bombagain.


    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like 50bombagain.

    Sen har jag en tetra som är mycket blekare i färgerna än dom andra, kan det va neonsjukan? På en av bilderna kan man skönja skillnaden mot andra tetror.
    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like 50bombagain.


    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like 50bombagain.


    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like 50bombagain.





    Tacksam om någon kan ge lite info.
    Senast redigerad av stathagen; 07 August 2018, 22:42.
  • Björn J.
    • November 2017
    • 1049

    #2
    Ja, jag får dessvärre bekräfta dina misstankar!
    Svamp och klart misstänkt neonsjuka.
    Troligtvis är/var fiskarna i dålig kondition då de drabbades.
    Hur simmar dom. eller hur beter de sig i övrigt?
    Neonsjukan är ju väldigt smittsam, svampangreppet smittar inte på samma sätt men av erfarenhet vet jag att andra artfränder liksom andra fiskar i samma akvarium kan drabbas de också.
    Tag ur de sjuka fiskarna, ja alla neontetror, in i karantänsakvarium. Påbörja omedelbart behandling, men dessvärre har neonsjukan direkt dåligt prognos, och läkemedlet eller snarare preparatet kostar i allmänhet mer än var ett stim med neontetror gör...
    Kolla även över andra fiskar i samma akvarium efter olika symptom och förändringar.

    Kommentar

    • stathagen
      • August 2018
      • 5

      #3
      Tack för svaret. Jag följer ditt förslag och plockar ut fiskarna.

      Kommentar

      Arbetssätt...