Nåt är galet i burken?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Princess
    • May 2003
    • 11

    Nåt är galet i burken?!

    Har ett 200 liters akvarium, nystartat sedan två veckor. Allt noga tvättat med varmvatten och sedan fyllt upp med vatten och kört i Aquasafe och 1/2 dl salt. Kramade ur två stora filter från ett av våra andra kvarium. La i några Ancistrusar och allt verkade under kontroll. På onsdagsmorgonen hittade jag en av Ancistrusarna död och tänkte att det möjligtvis berodde på det "rena" akvariet och den minimala matningen. Köpte senare på dagen 10 st fina renbågsfiskar och nu började problemen komma på riktigt! På kvällen hade två Ancistrusar till dött och det såg ut som slem-skiktet hade lossat från kroppen? Och igår började regnbågarna också dö. Samma här, slemmet såg ut att lossna, nästan som bortfrätt? Vad händer? Nu har jag två fiskar kvar...

    Kollat nitriten och ph och det var under kontroll, bytt två hinkar vatten per dag sen i onsdags. Har haft akvarium i 5 år utan att sett nåt liknande?

    Tips någon?
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Jag har ingen egen erfarenhet, bara det jag läst, när fisken släpper sitt slemhud brukar ett lågt pH under 6 eller högt över 9 eller hög nitrit/ammoniak eller för hög salthalt.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    Arbetssätt...