Inflammerat (?) öga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Aj då... det där ser jobbigt ut.
    Jag är nog intte rätt man att på rak arm säga exakt vad det där är, eller hur man botar det.
    Men, jag lägger en länk nedan till en sida där man kan gå in och kolla på bilder, klicka och läsa vidare.
    När du kommer in på första sidan, klicka på; "visible on body, skin and fins". Då får du upp bilder på flera olika sjukdomar.
    Skrolla ner till de bilder där du tycker dig känna igen symptomen. Klicka på bilden och läs.
    Nu är detta en JBL-sida, så givetvis rekommenderar de sina produkter, men du kan ändå få lite information om sjukdomen ifråga.
    Lycka till!


    Do you have ill fish and you don’t know what disease it is and how to treat it? Here you can diagnose diseases using photos or identification keys and you can find out where they come from and how to treat them. By showing you over 500 photos to identify and cure fish diseases, we enable you to find a diagnosis and solution.

    Lämna en kommentar:


  • TommySt
    startade ett ämne Inflammerat (?) öga

    Inflammerat (?) öga

    Glosöga har man varit med om men denna typ av åkomma kan jag inte påminna mig att jag varken erfarit eller läst om.

    Framförallt höger öga som synes men även vänster är angripet - och fisken mår allmänt nu inte bra.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3485.jpeg
Visningar: 83
Storlek: 216,0 KB
ID: 2378327

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3486.jpeg
Visningar: 72
Storlek: 486,7 KB
ID: 2378328


    Någon som har koll på vad detta kan vara?

    Tänkte köra en utökad dos av klassiska Ektozon-salt i karet. Som ju funkar mot svamp och parasiter.

    Eller eventuellt eSHa2000.
Arbetssätt...