Platy dör en efter en

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Challecat
    • October 2017
    • 22

    Platy dör en efter en

    Jag blir helt förvirrad av mitt problem i mitt 96l. Där i finns fyra fjärilciklider och fem platy, redan dagen efter att jag köpte dom fem playtsarna så var en av dom död, lite oroande men sånt händer antar jag. Nu har tre dagar gått och tre till har dött, det finns bara en till kvar vid livet men han visar på samma "symptom" om hans avlidne stim. Så innom loppet av fyra dagar har fyra fiskar dött.
    symptomen om man ens kan kalla det för det är att dom simmar in mellan pumpen och väggen och "hänger" dom låter bara suget från pumpen hålla upp dom, efter några timmar-ett dygn är dom död. Sitter dom inte vid pumpen så simmar dom vid ytan.

    Fjärilcikliderna mår toppen, dom är hur pigga som helt vilket gör mej ännu mer förvånad då jag har läst och hört många säga att dom ska vara väldigt känsliga.

    Min tanke nu är att kanske flytta den siste platyn till min andra akvaruim ifall det är nåt skumt med vattnet (men varför är det då bara platyn som dör?) men om detta låter som nån skum sjukdom som bara drabbat mina platy så vill jag ju inte gärna flytta en sjuk fist till ett friskt akvarium. Jag vet inte vad jag ska göra, vill ju gärna rädda denna sista stackare...
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    #2
    Usch vad trist för dig!
    Men det är svårt att säga vad det beror på. Har du läst under " avdelningar" kanske kan du hitta ngt där som ger dig svar.
    // Annicka

    Kommentar

    • hivemindhermit
      • September 2017
      • 214

      #3
      Hur introducerade du dem till akvariet? Vad har du för vattenparametrar? Kika i den pinnade tråden i det här forumet för att se vad för frågor vi kan behöva svar på för att kunna hjälpa: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...m-sjuka-fiskar
      /Alex
      375 + 112 liter drömmar

      Kommentar

      Arbetssätt...