Sår eller sjukdom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Challecat
    • October 2017
    • 22

    Sår eller sjukdom?

    Jag har ett rätt så nystartat 180L med gurami och siamesisk algätare. En av mina gurami hanar har haft en vit/rosa fläck på hakan i ett par dagar, det ser varken bättre eller sämre ut sen jag upptäckte det och ingen av dom andra fiskarna har något liknande. Jag fick tyvärr reda på efter att jag hade köpt honom att en annan butik hade haft mycket problem med sjuka gurami av just hans sort och jag är nu orolig för honom då det är fullt möjligt att butikerna köper av samma uppfödare. Något som får mej att misstänka sår däremot är att jag upptäckte detta i samband med att en lite små bråkig Marmorgurami flyttade in och dom två retade sej lite på varandra i början men går nu ihop utan problem.

    Han är en fantastiskt duktig modell så jag har ett par bra bilder på hur han ser ut idag. Är det någon som vågar sej på att gissa om det är ett sår eller om jag ska stoppa honom i karantän?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Avvakta en tid och se hur det utvecklas
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...