Små genomskinliga maskar i akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gibbicepsen

    • May 2017
    • 30

    Små genomskinliga maskar i akvariet

    Hej! Idag när jag skulle byta vatten i ett av mina akvarier bestämde jag mig för att trimma växterna lite. När jag var färdig med det såg jag att det var massa små maskar som simmade omkring i vattnet. Är de farliga? Hur blir man av med dem? Mina fiskar i akvariet är 3 ancistrusar (3cm) och 5 gula räkor. Snälla hjälp mig. Såhär såg de ut:
    Såhär ser de ut
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag vet inte vad det är för maskar men sådana har nog de flesta som har akvarier haft någon gång. Ofarliga är dom i alla fall och dom utgör bra mat till de flesta fiskar
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Gibbicepsen

      • May 2017
      • 30

      #3
      Hej! Jag upptäckte idag att det nu också var små maskar på akvarieglaset som kröp omkring som mördarsniglar. Är det lättare att identifiera dem då? Vilka fiskar är mest benägna att äta såna maskar?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Dom flesta fiskar utom kanske de med "sugmunnar"
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Gibbicepsen

          • May 2017
          • 30

          #5
          Tack för tipset. Jag har nu flyttat två av mina regnbågsfiskar från mitt "huvudakvarium" till det maskdrabbade.

          Kommentar

          Arbetssätt...