Termit eller yngel???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • diskmedel
    • March 2017
    • 5

    Termit eller yngel???

    *** Edit ***
    Rubriken skulle vara "PARASIT eller yngel", inte termit, men går ej ändra?
    ***

    För två veckor sedan köpte jag 4 gula mollisar, innan dess var det längesedan jag lagt till eller tagit bort något i akvariet, och allt var frid och fröjd. (en hane och 3 honor)
    För en vecka sedan blev den ena mollyn jättetjock. Bebisar på gång trodde jag och slängde ner den i ett yngelkar. Inget hände de 3 första dagarna, men på den fjärde dagen var fisken inte tjock längre, och inga yngel syntes till... så hon var nog bara "uppblåst" av någon anledning (matar med flingfoder, det kan orsaka det om dom är för ivriga att tugga i sig maten innan den blivit ordentligt blöt)

    Ok tänkte jag, hon hade väl bara gaser i magen, så jag släppte tillbaka henne. Idag var två mollisar jättetjocka, så jag la dom i ett yngelkar... då fick jag se det ni ser på bilden...
    ser ut som ett rakt genomskinligt spjut som sticker ut från analen... det är inte avföring, för när hon bajsar kommer den "bajstråden" precis under det genomskinliga "spjutet".


    Jag fick parasiter en gång som gjorde att mina fiskar svällde upp, fick exakt samma "spjut" fast det var rött, och sedan började fiskarna dö en efter en...

    Så vad är det som stuckit ut ur hennes bak den senaste timmen? fiskbebisar eller parasit?

    Mycket tacksam för svar!
    Senast redigerad av diskmedel; 23 March 2017, 22:42.
  • diskmedel
    • March 2017
    • 5

    #2
    mysteriet löst
    efter många timmars googlande med migrän hittade jag att hanarna ska se ut så, så det är inte en gravid hona, det är en tjockishane xD
    så djuraffären gav mig fel och jag fick två honor och två hanar... för jag har två mollies med "genopodier" eller vad det heter (dom har "spjut" på det stället medan honorna har fenor där)

    två hanar och två honor... de två honorna kommer bli "uppvaktade till döds" om jag inte skaffar fler... suck xD

    nåja, den här tråden kan låsas, raderas, skrivas ut och sättas i en ram, eller vad ni nu känner för, jag är klar här

    Kommentar

    Arbetssätt...