Tigerbarb, sår på sidan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Delta2004
    • November 2016
    • 77

    Tigerbarb, sår på sidan

    Hej,
    Vill gärna rådfråga er om ett sår som en av mina tigerbarber har på sidan. Såret märkte jag för kanske 3 veckor sedan, var som lite vitare fläck på näst sista svarta randen vid svansen. Nu såg jag att såret är mer "köttig" dvs röd i färgen, storlek är ungefär det samma.
    Barben i fråga är i övrigt pigg och glad som andra i stim och verkar inte besväras av det.
    Jag bedömde det först som ett litet skada som kommer att självläcka (det kan gå väldigt vild till vid matningen och man blir inte förvånad om de gör sig illa :-) ). Men nu blev jag osäker då såret blev tydligare i färg. Ska jag göra något eller bara avvakta och se? Kan det vara något annat?
    Akvariet är relativt nystartat (ca 2 månader), barber bor hos mig i ca 1,5 månad. Vattenbyte varje vecka (ca 25%), vattenvärden är bra.
    Lagt upp en video här (svårt att fånga på fotot). Barben i fråga är den med stor svart prick på sidan, såret är på andra sidan.

    Tack på förhand!
    Senast redigerad av Delta2004; 31 January 2017, 18:52.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det är ju lite svårt att se på filmen. Jag hade i alla fall avvaktat och sett
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...