hjälp!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • feeliciaah
    • January 2017
    • 1

    hjälp!!

    Jag är nybörjare inom fiskar och allting gick bra i början.. Jag har läst massa på internet för att lära mig.. Har också lyssnat på dom i djuraffär men det verkar vara ett stort misstag. Vill inte ha några elaka kommentarer men jag hade slöjstjärtar och en kampfisk ihop. (djuraffären sa att man kunde ha dom ihop, men verkar som att man inte ska det) dom va iallafall snälla mot varandra.

    Jag har ett akvariet på 54L. Vilket fall så har alla fiskarna förutom ena slöjstjärten och min mal dött och jag tror att det är pga jag har råkat mata lite för mycket och sen vet jag inte om jag har städat för dåligt i akvariet eller tagit ur för mycket vatten, jag vet inte riktigt vad som är rätt och fel då alla djuraffärer säger olika.. Fiskarna fick vitt ludd på sig och började tappa all färg. Djuraffären gav mig salt och ett svampmedel. saltet använde jag i en vecka och svampmedlet i tre dagar. (följt djuraffärens instruktioner)

    Men vad gör jag nu? fisken som har överlevt är den frisk?

    Jag vill verkligen börja om från början och få lära mig rätt därför vänder jag mig hit. Jag blir ju jätte ledsen när fiskarna dött och vet inte vart jag ska vända mig för att få allting att fungera.

    hur ofta ska jag byta vatten i mitt 54L och hur mycket?

    kan det vara någon annan orsak till att dom blivit sjuka?

    Jag har fått lära mig att jag ska städa en gång i veckan, röra runt i botten bland allt smuts och sedan ta ut ca 3 cm vatten. Men när jag rör om kommer det ju massa mat och vattnet blir helt brunt, blir det så för er alla? Dom ska kunna äta upp maten på 30sek.när städningen är klar har dom sagt att jag ska ha i något medel mot bakterier och sjukdomar tror jag det var, kommer dock inte på vad det heter just nu. Är detta helt åt skogen fel eller gör jag något rätt?