Akut: död lyrstjärstskilli, saknar fenor/delvis vit; sjukdom, äten på, eller annat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LightDisciple
    • April 2015
    • 162

    Akut: död lyrstjärstskilli, saknar fenor/delvis vit; sjukdom, äten på, eller annat?

    Blev helt fel info på denna tråden, se istället tråden med överskriften: Fenlös, avfjällad, svullen, stum i bakkroppen!!!

    Senast redigerad av LightDisciple; 10 January 2017, 22:07.
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    #2
    Övermatning i kombination med så små vattenbyten med långt mellanrum är inte bra för vattenkvaliten. Blir vattnet sämre så blir fiskarna mer mottagliga för diverse sjukdomar.

    Någon annan kanske vill gissa på vad som drabbat just dessa fiskar. Men under tiden hade jag matat mindre och gjort dagliga vattenbyten om jag var du.

    Kommentar

    • LightDisciple
      • April 2015
      • 162

      #3
      Jag vill be om ursäkt för att jag gjorde två trådar om samma fråga! Det blev helt fel, även i rubriken, som inte gick att ändra. Administratörerna får gärna plocka bort denna tråden om det är möjligt! Igen: Ursäkta!

      Kommentar

      • LightDisciple
        • April 2015
        • 162

        #4
        Ursprungligen postat av LoGeek
        Övermatning i kombination med så små vattenbyten med långt mellanrum är inte bra för vattenkvaliten. Blir vattnet sämre så blir fiskarna mer mottagliga för diverse sjukdomar.

        Någon annan kanske vill gissa på vad som drabbat just dessa fiskar. Men under tiden hade jag matat mindre och gjort dagliga vattenbyten om jag var du.
        Vattenkvalitén har i test visat på samma, samt goda värden hela tiden. Bytta vatten varje vecka förut, men har förlängt det gradvis till varannan vecka nu, utan att värdena har förändrats när jag kollar vattnet.

        Kommentar

        Arbetssätt...