Vit svamp i akvariet, ofarlig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fantawor87
    • August 2009
    • 101

    Vit svamp i akvariet, ofarlig?

    Såg Totmes tråd om vit mögelsvamp, min ser dock inte likadan ut, http://puu.sh/tcZqt.png en bild på hur det ser ut, min är lite mer trådig, sätter sig på roten och nu växterna som man ser på bilden, även på stenarna, har tagit upp det och spolat av tidigare, kommit tillbaka igen, ganska nystartat kar, något ofarligt? Räcker det med att jag spolar av allting väldigt noga eller är det någonting jag måste göra?
    Tack!
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    #2
    Är dina röttet nyinköpta eller gamla? Totmes hade problem med bakterier på nya rötter.

    Dina bilder är svåra att tyda men det låter snarare som du har problem med alger. Men de är alltså vita säger du?

    Senast redigerad av LoGeek; 06 January 2017, 16:34.

    Kommentar

    • fantawor87
      • August 2009
      • 101

      #3
      Dom är nog rätt gamla skulle jag tro, och ja dom är vita, börjar som ett litet nät som sen blir som pyttesmå vita korta trådar, lite som en matta nästan, men nu har jag kokat rötterna och tagit bort allt, får se om det kanske hjälper, inga av fiskarna mår dåligt av det heller, verkar inte påverka dom ett dugg

      Kommentar

      • fantawor87
        • August 2009
        • 101

        #4
        Uppdatering: Ingen svamp i karet idag, hjälpte nog att bara koka den en gång till.

        Kommentar

        Arbetssätt...