Svart fena& varför dog min fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blommand
    • December 2016
    • 2

    Svart fena& varför dog min fisk

    Hej! Min guldfisk dog inatt :-(

    För ett tag sedan blev den plötsligt mager och fällde ihop bakfenan- och igår låg den på sned uppe på ytan, fixade saltbad som hjälpte i några sekunder sedan gick den tillbaka till sin sneda ställning (se bild) och under natten dog den. Såg också att den blivit lite svart runt fenorna som man kan se på bilden

    VAD GÖR JAG FÖR FEL? Vill inte att min andra guldfisk ska dö nu heller (bara haft dom i 9 månader


    har också En till fråga: hur mycket mat ska man ge till guldfiskar egentligen? Mina var STÄNDIGT hungriga, men vågade inte ge dom för mycket ?
  • Tobbe R
    • May 2009
    • 654

    #2
    Hur tänker du nu? Hur ska någon kunna se om du gör något fel om vi inte vet något alls om hur du sköter fiskarna?

    /Tobbe

    Kommentar

    • Blommand
      • December 2016
      • 2

      #3
      Det har du fullkomligt rätt i, tänkte inte på det. Har dock fått hjälp nu, mitt akvarium var för litet!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Fiskar är alltid hungriga - det är ett naturligt beteende och det skall man definitivt inte bry sig om i akvarium. Nästan inga fiskar dör av undermatning, men en vanlig orsak till dödsfall är övermatning i akvariet
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Tobbe R
          • May 2009
          • 654

          #5
          Att ha just guldfiskar i för små akvarier tycks också vara vanligt.

          /Tobbe

          Kommentar

          Arbetssätt...