hungungsgurami hane krumbuktar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    #16
    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13127

      #17
      Han såg iallafall riktigt alert ut i klippet och han var inte nöjd i sin nya miljö...
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        #18
        nä men vad är galet med han hans er ju läskigt blek ut, frågan är om jag skall köra medecin för barkterier eller sammetssjukan.. har båda ...

        protozin och furanol

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          #19
          när han har krumbuktat som värst så börar han liksom simma snabbt och sedean så *faller han liksom ett löv med tyngdpunkt på biten emot fästet till grenen i en spiral nedåt runt sin egen bröstfena liksom. Men väldigt fort... många rpm blir det... nu kan han inte göra så för jag har så lågt vatten åt han... .. men att hans skall behöva ha det så är ju himla trist. Frågan är ännu .. kan jag hjälpa han skall jag fylla i mer vatten å sätta i en värmare så han får varmt vatten ... ?

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            #20
            nu får han medecin bestämde jag...för sammets sjuka... dag 1 dag 2 dag 3 .. sedan ingen förrns dag 6... som första kur...

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              #21
              efter ett knappt dygn med temp på 25 och medicin , börjar han återfå lite färg. Nu får han vara där tills kuren är klar så får jag utvärdera det efter. Han är betydligt lugnare när inte lyset är tänt, då protesterar han inte så mycket på sin tillfälliga hemvist.

              det var runt 25, kanske 23 när dopparen åkte i, den kan dock bara ge 25 men det duger =)

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                #22
                dagsformen

                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  #23
                  han står på rums bordet .. å det är ju lite allt möjligt där =P när jag släcker lampan blir han lugn och svävar runt mest

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    #24
                    idag ser han lite sämre ut igen, men han har skummat... lustig liten fisk det där. Han är ju sjuk... utan hona då skall man väl inte skumma

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      #25
                      nu så har han fått avsluta sitt liv tidigt i morse då jag fan honom liggandes på sidan, ett snabbt slap emot huvet och det var över. Men iom hans död fick den andra hanen nu flytta tillbaka så nu har jag ett par, tuffa individer. Dessa två klarar hantera varandra för hon biter ifrån lika bra när han blir stark, så dom är en god matchning , något bra i vart fall =)

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        #26
                        Vad tråkigt att han inte blev bra...

                        Kommentar

                        Arbetssätt...