Vad fasen har jag fått i akvariet??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias G
    • June 2015
    • 190

    Vad fasen har jag fått i akvariet??

    Började precis tömma akvariet för vattenbyte och upptäckte några småkryp, dem är så små så dom går inte att fotografera. Dom uppenbarade sej på det blottade glaset vartefter vattnet försvann, försöket trycka till dem med fingret men då hoppade de iväg kvickt som attan och studsa runt på vattnet...... aldrig sett något liknande. Dom är max 1 millimeter stora och ser ut att ha 2 spröt på huvudet..... någon som vet vad detta kan vara????


    Har fått bananfluge invasion i lägenheten... men detta ser ju ut att vara något vattenlevande...
    Senast redigerad av Mathias G; 05 August 2016, 18:46.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Vet inte vad det är, men det lär i alla fall vara ofarligt och kan kanske istället utgöra lite tillskottsföda för fiskarna.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Tror det är nå'n form av "vattenloppa" eller vad man ska säga. Har sett det i mina kar till och från också. Som Kjell säger, inget farligt, och säkert ätbart för fiskarna.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Bygert
        • March 2010
        • 2169

        #4
        Hoppar det I vattnet kan det vara lite av varje men nåt som hoppar PÅ vattnet, det är så gott som säkert hoppstjärtar. Ofarlig städhjälp som är vanlig i akvarier, kan vara lite foder till en del fiskar också.
        Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

        Kommentar

        • Mathias G
          • June 2015
          • 190

          #5
          Tack för de alla svaren . nu är jag lite lugnare

          Kommentar

          Arbetssätt...