Vilken medicin mot invärtes parasiter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Catchio
    • May 2013
    • 86

    Vilken medicin mot invärtes parasiter?

    Jag har en Mari gold som har varit svullen och med utstående ögon i flera månader. Jag har medicinerat med SERA bactopur utan resultat så infektion tycks det inte vara och inte dödligt heller eftersom hon lever och äter. Nu har en fisk till av samma art börjat svullna. Denna har inte varit svullen tidigare men har en tid haft flämtande andhämtning av oklar orsak.
    Vilken medicin tror ni funkar bäst om det är invärtes parasiter?
  • Catchio
    • May 2013
    • 86

    #2
    Jag vore tacksam för hjälp eftersom jag är i färd med att flytta över allt till mitt nya akvarium och det är ett utmärkt tillfälle att avskilja dessa och medicinera alt. avliva men då behöver jag veta vad jag skall medicinera med?

    Kommentar

    • Faltaren
      • July 2005
      • 1453

      #3
      Verkar vara bukvattensot. Beror på olika saker men troligtvis invärtes infektion. Står ögon osv ut bör du nog avliva. Bilder är bra.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

      Kommentar

      • Catchio
        • May 2013
        • 86

        #4
        Ja, hela fisken är svullen och ögonen står ut men då fisken varit sådan i flera månader och jag kört två behandlingar med Sera bactopur efter varandra så tror jag inte det är en infektion? Det är därför jag funderar på parasiter...

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Tycker nog också att du skall avliva fisken ifråga
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...