Ancistrus fenröta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • willepadille
    • December 2014
    • 39

    Ancistrus fenröta

    Hej. Mina tre nya ancistrusar som jag haft i en månad ungefär, har alla fått vita fentippar. Inga av de övriga invånarna har det. Inte heller de andra två ancistrusarna jag har sen tidigare. Det som gör att jag kliar mig i huvudet är att, det bara är dem tre, att det ser nästan lika ut på alla tre, och att det var en lokalt odlad art (Östersund).
    Det enda som ändrats sedan jag fick dem är att jag satte in ett extra filter.en det spelar ingen roll då jag satte in det förra veckan. Och jag har sett de vita tipparna innan dess.
    Är det fenröta?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag tycket inte att det ser ut som fenröta utan mer som en naturlig färgning - dock omöjligt att se på foto
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • willepadille
      • December 2014
      • 39

      #3
      Okey. Men finns det något sätt jag kan veta säkert? Jag har jbl furanol men vill inte tillsätta det i onödan.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Håller med om att man anbsolut inte skall medicinera i onödan och om man medicinerar bör det helst ske i ett karantänsakvarium.
        Jag hade avvaktat lite och sett hur det utvecklar sig.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • willepadille
          • December 2014
          • 39

          #5
          Okej. Då får jag avvakta. Tack för hjälpen.

          Kommentar

          • Axman
            • January 2013
            • 188

            #6
            Ser precis ut som alla mina ancistrus haft i färgen

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Nej, det är helt normala vita fenkanter, en del Ancistrusar har det mer än andra, särskilt som små verkar det som.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...