Skalar som slutat äta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fs_fs
    • June 2002
    • 73

    Skalar som slutat äta

    Hej. Min skalrgrabb (har en grabb o en tjej som lekt ett par gånger men det blir inte mer) har slutat äta. Han har inte ätit i princip något på två, två o en halv, veckor vad jag sett men han simmar omkring som vanligt med fenorna vackert utspända. För ett tag sedan var tjejen stygg och jagade honom och föste bort honom i ett hörn hela tiden men det har hon inte gjort nu på åtminstone en vecka. Han är smal som en pannkaka, syns knappt framifrån. Alla akvarieinevånare får ett par sorters flingfoder och en sorts granulat som jag varvar med och blandar lite men nu tycks alltså inget smaka för honom, alla andra äter. Han åt ju från början, har haft dom i tre månader ungefär (dom följde med akvariet). Vad ska jag göra?

    (Och så heter det ju platt som en pannkaka, inte smal som jag skrev ovan).

    MVH // Fredrik

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=100111
  • catrin
    • January 2002
    • 144

    #2
    Prova att fresta honom med frysta röda mygglarver, äter han inte det så kan du testa att medicinera honom mot inre bakterieinfektion, för då måste han vara sjuk...

    Cattis
    Cattis

    Kommentar

    • fs_fs
      • June 2002
      • 73

      #3
      Alla har fått mygglarver nu och skalargrabben åt lite men han är ju inte den som river åt sig utan han drar gärna undan sig lite när det går vilt till. Dessutom håller honan på att jaga honom nu med har jag sett. Kanske så att han är stressad av det och därför inte äter. Vad gör jag åt det? Köper en eller två till skalarer så det blir mer konkurens, vad händer då? Ska den/dom nya vara ungefär lika stora som dom jag har nu? Kanske inte alls är en bra ide med fler?

      // Fredrik

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=100111

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Hej,
        Det låter ju som om den stressas av att den blir jagad och att detta är problemet.
        Jag undrar lite över hur stort ditt akvarium är och vilka andra fiskar du har i akvariet?
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...