TetraMedica..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • la.camilla
    • October 2003
    • 46

    TetraMedica..

    Hejsan!

    Jag har tidigare skrivit ett inlägg om mina Black Mollys som har en lite vit fläck på munnarna, över munnen. Har funderat på om det kan vara munsvamp eller liknande men det stämmer inte riktigt in...

    Jag gick till en djuraffät och pratade med en anställd om mina Mollys och tog genast fram denna medecin, TertaMedica, och sa att om några dagar ska nog mina Mollyn bli bra igen... Så jag litade på henne och köpte den.

    Jag har läst produktinformationen etc och doserat efter tabell och denna medecin är grön och när jag hällde i medecinen så vips har vattnet blivit grönaktigt. Jag hällde i det i går och i dag är det fortfarande grönt. Hon från affären sa att jag skulle byta ca... ja vad sa hon 30-50% för att få bort medecinrester i vattnet. Är det någon som vet om det gröna sakta försvinner eller att det gröna håller i sig ett tag nu tills jag byter vatten?

    Fiskarna verkar föresten bara må bra =)
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Det gröna försvinner inte av sig själv, utan efter ett par vattenbyten.
    Gör dock inte bytena för tätt.
    Igentligen ska man köra ett kolfilter också för att bli av med medicin rester efter avslutat behandling.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • la.camilla
      • October 2003
      • 46

      #3
      Tack för hjälpen. Då behöver jag inte gå omkring och vara orolig för det =)

      Kommentar

      Arbetssätt...