dosering???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skilla
    • December 2003
    • 9

    dosering???

    Hej!
    Var igår och köpte medicin till mina fiskar som har åkt på nån inre bakterie. Köpte Furanol och i bruksanvisningen stod de att man skulle ha i 1 tablett till 30 liter vatten och sedan står det bara: Behandlings tid 4 dagar sedan vattenbyte 50%. Det jag då undrar är om det är någon som vet om jag ska ha i mer tabletter under de här 4 dagarna för det framgår inte riktigt av bruksanvisningen? Eller om man har i tabletterna första dagen och att de sedan ska verka i 4 dagar?

    skilla
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Jag läste bruksanvisningen på JBLs hemsida och jag tolkar det som att man doserar en gång (1tbl/30l), låter det verka i 4 dagar och sedan gör ett vatten byte på 50%.

    Om man skulle doserat mer än en gång borde det stått tex, varje dag, var tredje dag, eller liknande.

    OBS! tänk på detta!
    Since JBL Furanol also <b>destroys all filter bacteria</b>, the filter should be disconnected and allowed to run on in a separate aquarium or other container. If the aquarium cannot be sufficiently aerated without the filter, remove the filter material, rinse and store damp, before running the filter without filter material. Put the filter material back into the filter after treatment has ended.
    /heeke
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • skilla
      • December 2003
      • 9

      #3
      Hej!
      Tack för ditt svar och ditt tips. Jag har tömt mitt filter så det står bara och roterar runt vattnet.
      skilla

      Kommentar

      Arbetssätt...