Hjälp, mina tigerbarber simmar konstigt!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tool
    • February 2004
    • 2

    Hjälp, mina tigerbarber simmar konstigt!?

    Två av mina 16 Tigerbarber simmar konstigt efter att dom har fått mat. Jag nog inte matat för mycket (dom andra mår bra) men två av barberna simmar konstigt..... det ser ut som om dom drar åt vänster nästan som spasmer och när dom inte orkar simma längre så flyter dom upp till ytan och bara ligger där.... detta går över efter ca 1 dygn.... det känns inget vidare bra.

    Hoppas nån vet vad jag gör för fel!!!

    Tacksam för snabbt svar!!!

    Akavrieanalfabet nr1.
  • klara
    • September 2002
    • 1112

    #2
    De där två sätter väl i sig för mycket av fodret, barber är otroligt glupska. Matar du barber med flingfoder så se till att finfördela det ordentligt och ev. blöta upp det innan du matar.
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

    Kommentar

    • dgqlof
      • November 2003
      • 1344

      #3
      Instämmer med klara. Det kan bland annat inträffa om du har en fet hinna på ytan så att maten inte flyter ut och blir ordentligt våt. Samma sak med mycket flytväxter. Prova att strö ut maten över ytan eller håll ner den under ytan med fingrarna. En fråga bara, använder du TetraMin? Den har döpts om här på forumet till "TetraKiller" av just denna anledningen...

      Kommentar

      • Tool
        • February 2004
        • 2

        #4
        Tack för hjälpen... har testat att blöta ner flingorna innan jag serverar dom :-) och nu mår dom bra igen!!
        Akavrieanalfabet nr1.

        Kommentar

        Arbetssätt...