Hjälp! Medicineringen hjälper inte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    #16
    Jo visst är det SKIT av dom.Vis av erfarenhet när det gäller svenska översättningar av mina manualer på jobbet så har jag slutat att läsa dom svenska.Dom stämmer ju nästan aldrig med vad det står i den engelska.
    Fredrik

    Kommentar

    • fredrikakesson
      • November 2003
      • 1363

      #17
      Föresten kontakta dom och visa den här tråden.Så kanske dom mjuknar
      Fredrik

      Kommentar

      • Lisasan
        • August 2003
        • 32

        #18
        Min superbra närmaste akvarieaffär (Ciklidkällaren i Majorna, Göteborg) gav mig en ny flaska utan kostnad när jag påtalade detta. Det är service!

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          #19
          Sen är det olika dosering beroende på flaskans storlek. Medicinen är olika stark har jag för mig.
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • Lisasan
            • August 2003
            • 32

            #20
            Sonja: Visst är det så. Men det står ändå fel i bruksanvisningen och jag tror att det beror just på att tillverkaren har blandat ihop koncentrationerna i flaskorna kontra flaskornas storlek.

            Kommentar

            • schizo
              • August 2003
              • 259

              #21
              Har själv tagit mig ann att klaga på samhällets orättvisor (Dvs när något inte går min väg) och har börjat påpeka brister i produkter jag köpt.

              Det är ju faktiskt inte bra så att du blir drabbad utan säkert 100tals andra och dom är säkert glada att du hörde av dig till företaget.

              Det var ju mycket snällt av din affär att täcka för detta företagets brist, men jag tycker ändock att ett informativt mail till dom eller importören inte skulle skada.
              Det finns ju dom som inte kan läsa engelska.
              - 250 liter sydamerikanskt (nästan)

              Kommentar

              • Lisasan
                • August 2003
                • 32

                #22
                schizo: Jag har mailat importören (Gibbon) för ett antal dagar sedan, men ej fått något svar. Jag antar att dom skiter i enskilda kunder som mig. Dålig stil! Men min lokala akvariehandlare lovade att själv ta upp det med sin grossist, så jag hoppas att han gör det.

                Kommentar

                • Lisasan
                  • August 2003
                  • 32

                  #23
                  Idag fick jag faktiskt svar från Gibbon. Så här skrev Gibbons representant:

                  "Det är riktigt att det står annorlunda på engelska. Orsaken är att de i England har avsevärt högre total hårdhet än vi har på de flesta håll i Sverige. I Göteborg har vi runt 3 medan de i London har mellan 25 och 35. Det finns en risk att få en överdosering med den engelska doseringen. I England använder man också mer bottenfilter och ytterfilter, vilket snabbare bryter ner preparat."

                  Jag har mailat tillbaks och förklarat att med den doseringen som angivs i bruksanvisningen fick jag ingen effekt och därför kanske bruksanvisningen bör skrivas om. Jag hoppas att Gibbon tar det på allvar, för det verkar ju vara många fler som har haft problem med detta.

                  Kommentar

                  • Lisasan
                    • August 2003
                    • 32

                    #24
                    Gibbon har nu kontaktat mig och hade en mycket bra förklaring till det hela. Förmodligen är det så att mitt kar har såpass bra balans och bra filtrering att preparatet har brutits ner snabbare än normalt. Gibbon har kontaktat Waterlife för att eventuellt göra en ändring i kommande versioner av bruksanvisningen.

                    Min tidigare formulering om att Gibbon verkar skita i sina kunder var något olycklig. Jag är tyvärr alltför luttrad efter tidigare försökt till kontakt med andra stora aktörer på akvariemarknaden... Men efter att ha mailväxlat med Gibbons representant är jag mycket nöjd och imponerad av deras sätt att bemöta sina kunder. Det tog några dagar att få svar, men Gibbon har verkligen tagit detta på största allvar och jag har blivit suveränt bra bemött. Jag är mycket nöjd med förklaringen till problemet och det faktum att Gibbon kontaktat Waterlife angående detta problem gör att jag insett att Gibbon är ett oerhört seriöst och bra företag! Så - tummen upp för Gibbon!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...