prick

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • March 2003
    • 320

    prick

    Har barmhärtiga mej o tagit över lite fisk,där akvariumet höll på o gå sönder..Men nu ser jag att två av fiskarna har EN varsin prick på sidan av kroppen,pricken har växt nu såg jag när jag studerade dom,kan de va vita prick-borde det inte vara flera prickar då?
    M-L
  • panzerkat
    • November 2003
    • 170

    #2
    det är nog vita prick. börjar med en eller få prickar och blir värre sen. så var det för mig iallafall.
    black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.

    Kommentar

    • Zaphi
      • November 2003
      • 724

      #3
      Det är nog INTE vitaprick ifall det bara är en som växer. Vitaprisk brukar börja med prickar på fenor etc, men inte bara en stor. Nån svamp är det nog..
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • imported_n/a
        • March 2003
        • 320

        #4
        OK tack för svaren,nu har jag ialla fall lagt alla fiskarna iett annat akvarium som är som ett "sjukhotell" men medicin och gjort storrengöring i det stora,hoppas dom blir friska o inte andra är sjuka..Fick ta bort 3 stycken direkt då jag fick fiskarna, för dom va "stukade" i bak,såg ut som dom skulle ha varit lam..Stackars fiskar,inge styrsel alls i bak hur kan det bli så,kan flytten hit ha varit så himla dramatisk..
        M-L

        Kommentar

        • wadel
          • June 2003
          • 140

          #5
          Vad har du använt för medicin ?

          Jag har exakt samma på två neontetror men de är förövrigt friska och väldigt pigga.

          Kommentar

          • imported_n/a
            • March 2003
            • 320

            #6
            Mycopur och Costapur..
            M-L

            Kommentar

            • wadel
              • June 2003
              • 140

              #7
              Ok , verkar det hjälpa då ?

              Kommentar

              • imported_n/a
                • March 2003
                • 320

                #8
                Mjaa vet inte än,hoppas det..
                M-L

                Kommentar

                Arbetssätt...