skadad zebrafisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Black_666
    • October 2003
    • 475

    skadad zebrafisk

    en av mina små gulleungar har blivit skadad! hon är lite skygg så jag undrade varför hon visade sig så mycket, och ve å fasa! på ena sadan såg hon ut som ett russin, fjällen var i oordning och på andra sidan hade hon ett sår där något sticker ut! Hon simmar, om än något ansträngt, och äter, men såret ser mycket oroväckande ut. Hon är dom en ganska stark individ och jag tror att hon kan tänkas överleva om jag kan få över henne i en mer skyddad miljö. Frågan är nu bara vad jag kan göra för att hjälpa henne att läka? Ska jag ha i lite salt? och i så fall hur mycket? eller ska jag avsluta hennes liv för att det är enklare? HJÄLP!!! *gråter en tår*

    jag kan inte medicinera i det stora karet eftersom jag har 2 guppy-ynglingar och över 20 små rackare (av okänd art, guppy eller platy, vi får se) som är ca 1 vecka gammla...
    Black Molly
  • Black_666
    • October 2003
    • 475

    #2
    ok, hon har fått ett 10 minuters bad i ett kar som hade 3% salt, nu ligger hon i ett annat kar utan salt. Jag kan inte se det som tidigare hängde ut... Hon är pigg och verkar ganska lugn (zebra fiskar är ju vilda även när dom är lugna... knas...)

    Ska jag hålla henne i det andra karet ett tag eller ska hon få återvända till sina kompisar redan ikväll? (tror jag låter henne återvända om ingen opponerar sig) ska jag upprepa badet eller inte? om jag inte får några svar kommer jag bada henne i saltvattnet igen, låta henne lugna sig och sedan sätta tillbaka henne hos dom andra firrarna...

    tacksam för svar!
    Black Molly

    Kommentar

    Arbetssätt...