Konstiga symptom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stjohn
    • January 2004
    • 4

    Konstiga symptom

    Började med att en av mina demasoni låg på botten och flämtade för att sedan dö. Trodde sen allt var lugnt tills en hongi insjuknade, symptomen var genomskinlig trådliknande avföring och matvägran. Verkade även ha vissa problem med att hålla balansen i vattnet och låg mest i ytan och dog efter 5 dagar. Nu har ännu en hongi insjuknat ca2 veckor efter den förra och visar samma syptom men äter än så länge. Ligger och guppar i ytan och verkar ha dålig balans. Har inte kunnat se några andra symptom typ vita prickar eller liknande.

    Vad är det som händer i mitt kära akvarium????
  • ShadowDawn
    • August 2003
    • 313

    #2
    Bukvattensot.
    Går att medicinera och är lätt att bota, om det inte gått för långt.
    Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

    Kommentar

    • stjohn
      • January 2004
      • 4

      #3
      Nja har svårt att tro att det är bukvattensot, borde inte magen svullna upp då? Och borde inte fler fiskar än 1 åt gången visa symptomen? Kan påpeka att både min lokala akvarieaffär och akvarieteknik inte tor att det är bukvattensot.

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        "symptomen var genomskinlig trådliknande avföring och matvägran. Verkade även ha vissa problem med att hålla balansen i vattnet"

        Om man läser om vilka symtom olika sjukdomar kan ha så passar din fisks på att det kan vara en inre bakteriell sjukdom.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        Arbetssätt...