puregold

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cri
    • September 2002
    • 700

    puregold

    Puregold är tillbaka på sin vanliga plats.

    Bra länk för sjukdoms diagnos.

    http://puregold.aquaria.net/

    http://puregold.aquaria.net/pg/disease/disease.htm
    Mvh, cri
  • whisse
    • July 2002
    • 312

    #2
    Å vilken jättebra guldfisksida... MEN... Sjukdomslänkarna på den funkar ju inte =(
    En av mina guldisar har blivit sjuk (?) och hittade nåt på den där sidan som skulle kunna vara precis det han drabbats av, nämligen "bubbles under the skin". Har du någon aning om vad det kan vara? Du kanske har nåt tips på någon annan bra sida!? Har sökt med hittar inget som passar in... Men du är ju säkerligen mer insatt än jag på området =)

    Kommentar

    • cri
      • September 2002
      • 700

      #3
      Hej,
      Länkarna fungerar för mig... vet inte vad det kan bero på att du inte kommer åt dem.

      Uttdrag:
      GAS BUBBLE DISEASE
      SYMPTOM: bubbles under the skin anywhere, but usually in the fins.

      Gas bubble disease happens when the water is full of supersaturated gases. The fish swim into the area where the water is saturated (usually with nitrogen) and takes the gas up across the gills.

      It is most often seen when water from deep wells is run directly into ponds or tanks. In the deep well, the water is colder (more gas is dissolved) and under pressure (more gas is dissolved). In tanks, the fine bubbles are seen on the tank walls and everything else and is obvious.

      In ponds, a small leak in big pumps that suck air into the stream of water an also create supersaturated conditions, as can swimming pool type sand filters.

      Inside, aging water with an airstone degasses well water. For ponds, spraying the water into the air or using degassing columns (running the water over lava rock in a PVC pipe).
      Mvh, cri

      Kommentar

      • whisse
        • July 2002
        • 312

        #4
        tack! Men nu funkade de helt plötsligt för mig också. Tyvärr så stämde inte beskrivningen in på min fisk... Vete katten vad det är han drabbats av.

        Kommentar

        Arbetssätt...