Näääääääääääääee

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evisu1979
    • December 2003
    • 81

    #16
    hej. kan du inte prova att köpa från någon annan affär då?
    just dom du köper ifrån kanske kommer från en känslig och svag stam?
    värt ett försök kanske, jag hade samma problem med guppy,. dog en efter en när jag köpte nya, har nu ett nytt gäng från en annan affär å dom verkar må prima. lycka till
    325l - tomt för tillfället

    Kommentar

    • sezzan
      • October 2003
      • 108

      #17
      Jag har köpt de flesta fiskar, som dött, i olika affärer... Så jag vet inte riktigt vad det är som blir fel..

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #18
        Ursprungligen skickat av sezzan

        Jag ville börja med ett mellan ting, då man inte vet om det är något man tycker är roligt.. Det känns så onödigt att köpa ett stort och dyrt akvarie m div tillbehör om man inte är intresserad.. Vad sjutton skall man då börja med som nybörjare??
        Det bästa som nybörjare är att läsa och läsa, sedan när man vet vad man vill ha så väntar man till rätt erbjudande kommer. Söka begagnatmarknaden under lång tid för att hitta rätt grejor.
        Vad är då en bra början?
        JO:
        Akvarium ca 200 liter
        Filter med volym av minst 10 liter
        doppvärmare 1/2 antalet watt än liter vatten
        3-5 algätande malar
        ev ett litet stim corydoras
        1 sorts stimfisk 15-20 stycken berodende på storlek
        1 par av en större fisk.

        Där har du en idé om ett lättskött nybörjarkar. Egentligen så kan man ha massa olika andra fiskkombinationer, men mängden ger en ledtråd. Jag har aldrig fått några större problem i mina kar men då har jag alltid haft större kar med bra filter i. Vill man trixa med små kar och små filtervolymer så måste man vara en väldigt duktig akvarist.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...