Sjuka platy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fija

    Sjuka platy?

    Jag har platys av två olika sorter, den ena är blå korallplaty och de andra är wagtailplaty tror jag. 4 korallplaty har dött, kvalitén verkar inte va den bästa på dem.. Fram tills nu har wagtailarna verkat friska, men en av dem fick fenröta och det behandlade jag två gånger. Sedan blev den krokig i ryggen (som ett uppånervänt U, fast inte sååå gravt krokig kanske) och magen är jättesmal. Har provat att ge mygglarver om det är inälvsparasiter. Har någon erfarenhet av det?
    Alla wagtailplatyna verkar allmänt slöa nu och jag vet inte vad det beror på eftersom jag har gjort vattenbyten och matat med måtta o så. De gömmer sig mest nånstans på botten. Vad kan det bero på?

    mvh

    // Fija
  • Fija

    #2
    Nu är den död iallafall..

    Kommentar

    • Fiskenörd
      • January 2004
      • 30

      #3
      nja,, asså jag har hört att om fiskar e lite u formade e det bevis på brist på näring , det e så jag hört det iallafall.. hade en fisk som var lite u formad och den käkade lite från början.. men sedan blev den bara hungrígare och hungrigare.. och ju mer den åt, dessto bättre blev u:et"
      U hälsnningar
      azad saleh

      Kommentar

      • Fija

        #4
        Var den som ett _uppånervänt_ U? Jag trodde de va en inälvsparasit.. men men, de lär man väl aldrig få veta.
        Om de va näringsbrist, vad är det som saknas då om den får TetraMin-flingor och mygglarver?

        Kommentar

        Arbetssätt...