Är den sjuk ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kakan
    • January 2004
    • 12

    Är den sjuk ?

    På jobbet har vi ett akvarium med bla 4st skalarer. En dog tidigare i veckan och idag såg jag att två skalarer var på den tredje, bet den i sidan, mobbade och var allmänt otrevliga.
    Jag tog då hem den till mitt akvarium. Nu ser jag att stjärtfenan och de två som sitter vid sidorna på "kinderna" om ni förstår mig... de här fenorna ser trasiga ut, trådiga. Är skalaren sjuk eller är det för att dom andra skalarerna har bitit den som den ser ut så här? Läker fenorna eller kommer den att se ut så här? Klarar den sig med trasiga fenor?



  • Ainika
    • January 2004
    • 7

    #2
    Jag har själv 4 Skalarer och de brukar få spricor i fenorna med jämna mellanrum, men detta läker ihop på bara några dagar. Nu vet jag inte varför din skalare är trasig. Om det är för att de andra fiskarna har bitit så skulle jag tro att de växer ihop.

    Kommentar

    • Peter1904
      • February 2003
      • 1079

      #3
      Skalarer är oftast bäst att ha i grupper (minst 4-5 st) när dom är ungfiskar. När dom däremot blivit ett par så är det bäst att göra sig av med de överflödiga. Kanske är det så i ditt fall att dom 2 har blivit ett par och då är det inte ovanligt att dom "mobbar" en överflödig fisk.

      Kommentar

      • Qwerty
        • December 2003
        • 526

        #4
        säger det samma som peter
        363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

        Kommentar

        Arbetssätt...