döfödda guppyyngel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cillis
    • December 2003
    • 21

    döfödda guppyyngel.

    Hej!Min guppyhona var på smällen och jag lade henne då i en guppybreader i mitt akvarium för att hon skulle få lungn och ro.Hon verkade trivas men när hon väl födde var alla ungarna döfödda.Magarna var väldigt uppsvällda och alla hadde en stor röd prick på magen.Vad kan ha hänt? Är hon sjuk eller är detta ett vanligt fel? Tack i förhand för svar!Cillis.
    cillis
    120l (scalar,ancistrus,metallpansarmal,chokladmalar,gur ami och snäckor.)
    120l (åttkantigt)
    (Botia,albinopansarmal,guldfiskar och slöjstjärtar.

    Damm som är tom nu under vintern.
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    för lite syre tror jag på, och stress.. dom där små kassarna stressar!
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • dgqlof
      • November 2003
      • 1344

      #3
      Uppsvällda magar och röd prick låter som för tidigt födda guppyyngel med gulesäcken kvar. Vanligt om mamman blir för kall, för varm, stressad, medicineras etc. Skall man flytta en hona bör man göra det en vecka före beräknad nedkomst för att vara på säkra sidan.

      Du får försöka glädja dig åt att det inte tar mer än en månad innan det är dags för nästa kull.

      Kommentar

      • cillis
        • December 2003
        • 21

        #4
        Tröstköpte tre st guppys till.Tror att hon e på smällen igen, hoppas det går bättre den här gången.Har köpt ett till akvarie så nu får hon simma föda bland tetror,guppys,platys och några mollys.Borde vara säkert. Tack för svaren och ha det gött!
        cillis
        120l (scalar,ancistrus,metallpansarmal,chokladmalar,gur ami och snäckor.)
        120l (åttkantigt)
        (Botia,albinopansarmal,guldfiskar och slöjstjärtar.

        Damm som är tom nu under vintern.

        Kommentar

        Arbetssätt...