mager praktbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • arctic_mosquito
    • May 2003
    • 30

    mager praktbotia

    Jag köpte en praktbotia för några månader sen. Den var lite smal då, men när jag köpte den verkade den må bra. Den simmade runt med de andra praktbotiorna och kom när jag skulle mata de. Men nu har den blivit magrare, den verkar inte vilja äta, den kommer upp och tittar lite, nosar på maten, sen går den bara iväg, jag har prövat med lite frysta, för det verkar de gilla, men den tar typ en larv, sen verkar den nöjd... den verkar väldigt förvirrad i fiskmassan vid ytan vid matningen... och ibland så hinner den inte ta nån flinga/larv innnan en annan fisk äter upp den... Och när det inte är matdags då ligger den väldigt ofta på gruset och flämtar.
    i allmänhet så är den ganska blek, förutom vid gälarna är den lite röd, och smal... en ganska spettsig ryggrad. Vad tycker ni jag ska göra?!?!?!?!?!?!? ska jag sätta den i en annan akvarium ensam, så att jag kan mata den och se hur mycket den äter på riktigt, och kanske salta?? eller??
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Jag skulle ge den ett eget kar ett tag... typ vilohem... Tyvärr kan väl risken vara att den då slutar att äta för att den blir ensam... men testa lite i alla fall... Eget kar, högre temp (har för mig att de tål ganska hög temp) och smarrigt käk... lite snäckor skulle den säkert uppskatta.... Se bara till att skärma av karet så den inte blir stressad i sin ensamhet...
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • arctic_mosquito
      • May 2003
      • 30

      #3
      Jag kanske ska flytta den tillsammans med en kompis??

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        Risken finns väl att den ändå blir utan käk... men testa går ju...
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...