Jbl, bra märke??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    • May 2003
    • 1831

    Jbl, bra märke??

    Hejsan! Jag brukar alltid köpa seras produkter, men ska nu fara o köpa medecin mot gälparasiter (JBL). Är det bra, bätter märke än sera??
    Med vänlig hälsning
    Alexander
  • NiXoN
    • December 2003
    • 2068

    #2
    De fungerade för mej, och jbl har rätt snabb respons på E-mail vid frågor angående deras produkter (min personliga erfarenhet).
    Jag fick svar efter 1,5h av en DR.Keppler.
    Obs om du medicinerar i ett akvarium utan inredning så är de halva dosen som gäller. Lycka till med dina fiskar.

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Varför tror du att dina fiskar har gälparasiter, litteraturen beskriver det som mindre vanligt hos akvariefiskar troligen pga. tempen i ett akvarium.
      Ja, jag bara undrade av nyfikenhet.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        • May 2003
        • 1831

        #4
        Varför tror du att dina fiskar har gälparasiter, litteraturen beskriver det som mindre vanligt hos akvariefiskar troligen pga. tempen i ett akvarium.
        Ja, jag bara undrade av nyfikenhet.
        Dom andas snabt och jag vill vara säker att dom är friska!
        Med vänlig hälsning
        Alexander

        Kommentar

        • onkyo
          • November 2003
          • 136

          #5
          Hej,

          När jag behandlade gälparasiter(använde sterazin) så gjorde jag det framförallt för att diskusarna(För visst är det dina diskusar du ska behandla?) la sig på sida och strök sidan på kroppen mot växter och annat.

          /C
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=131500

          Kommentar

          • Kramfors
            • January 2003
            • 7265

            #6
            OK, jag har läst att Diskus har lätt för gälparasiter, men de bekomer dem inte.
            Vad har blivit fel om du nu måste behandla dem.
            Hur tänker du göra för att det inte ska upprepas, det är det som är grejen, att hitta orsaken och åtgärda den.
            http://www.kramforskoi.com/

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              • May 2003
              • 1831

              #7
              OK, jag har läst att Diskus har lätt för gälparasiter, men de bekomer dem inte.
              Vad har blivit fel om du nu måste behandla dem.
              Hur tänker du göra för att det inte ska upprepas, det är det som är grejen, att hitta orsaken och åtgärda den.
              Jag tror det är dålig vattenkvalité, jag matar kanske lite för mycket. Jag byter 1/3 varje onsdag
              Med vänlig hälsning
              Alexander

              Kommentar

              • AndreasN
                • July 2003
                • 2732

                #8
                Ska man inte byta vatten två ggr i veckan med diskus?
                540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

                Kommentar

                • Oscar Cederqvist
                  • November 2002
                  • 6546

                  #9
                  Vattenbyte beror på mycket. Vissa får byta 1g/v medan andra får byta 3g/v. Litar inte riktigt på JBL's "Dr" om han påstår att parasiterna smittar. Alla Discusar har gälparasiter i mer eller mindre mängder, det är först när fisken är i dålig kondition som parasiterna får övertag och då kan det bli farligt.
                  Oscar Cederqvist

                  Kommentar

                  Arbetssätt...