Sjuk Platy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Åsa och Macke
    • August 2002
    • 5

    Sjuk Platy?

    Hej!
    Vi har 8 st regnbågsplaty och en av dessa har uppträtt mycket konstigt i ca 1 vecka. Den ligger helt stilla precis vid ytan och piggnar inte ens till när det är dags för mat. Den har inte ätit alls de senaste två dagarna. Tacksam för hjälp!

  • Lukas
    • April 2002
    • 1211

    #2
    Hej!
    Många ungfödande tandkarpar, tex platy, kan få en sjukdom som jag tror har dem matsmältningen att göra, de blir slöa, smala, slutar äta och sedan dör de. Men jag vet inte vad det heter och skulle inte tro att det smittar.
    Har den några yttre symtom??
    /Lukas

    Kommentar

    • Åsa och Macke
      • August 2002
      • 5

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      Hej!
      Många ungfödande tandkarpar, tex platy, kan få en sjukdom som jag tror har dem matsmältningen att göra, de blir slöa, smala, slutar äta och sedan dör de. Men jag vet inte vad det heter och skulle inte tro att det smittar.
      Har den några yttre symtom??
      /Lukas

      Hej!
      Nej vi har inte sett några yttre symtom.
      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Kommentar

      • HansClaesson
        • September 2002
        • 1

        #4
        Hej! Glad jag hittade er sida!
        Har en Platy med just de symtom Lukas beskriver.

        Kan det bli "dvärghybrider" av Platy? Har ett yngel på ca 4cm, som är med de andra fiskarna nu och ett syskon till detta som bara är ca 1cm och är kvar i yngelakvariet. Den växer inte! Kan det vara samma sjukdom som en av föräldrarna råkat ut för?

        Tack på förhand
        /Hans

        Kommentar

        Arbetssätt...