Kvävning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fija

    Kvävning

    Idag när jag kom hem så fick jag se min stora slöjstjärtshane ligga på botten och när jag tittade närmare så såg jag att den hade en pansarmal i munnen. Den höll alltså på att kvävas!
    Jag tog upp den och försökte lirka ut malen. Det var inte det lättaste för på nåt sätt så hade den kommit in med huvet först. <font color="red">Fattar det inte, för om guldfisken skulle jagat den så borde den ju va med baken först så den måste ju ha simmat in i munnen på slöjstärten???</font id="red">
    Iallafall så är jag lite orolig att den fick skador i munnen eftersom malens fenor blev lite som hullingar. <font color="red">Tycker ögonen står ut lite på slöjstjärten med, kan det va till följd av syrebristen? Kommer den överleva?</font id="red"> Den simmar en stund å sen lägger den sig på botten ibland.
    Malen fick jag avliva, den levde visserligen men den låg och flöt med magen uppåt och såg allmänt trasig ut.. <font color="red">Gjorde jag rätt då?</font id="red"> Den sprattlade när vi skar huvet av den.. Jag trodde de var så pass stora så att detta inte skulle kunna hända, men tydligen hade jag fel..

    Mvh

    // Fija
  • Fija

    #2
    Är det verkligen ingen som vet vad man ska göra? Ögonen står ju ut på den, kommer det att gå tillbax eller?

    Kommentar

    Arbetssätt...