Sjuk eller bara knasig!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda78
    • November 2003
    • 45

    Sjuk eller bara knasig!?

    Jag har en ancistrus, en mal alltså. För några veckor sedan så såg jag min mal hane ligga på rygg i gruset strax under sin favorit sovställe. Han brukar hänga uppochner i roten o sova/vila på dan, men så såg jag en dag att han typ "tappat greppet" med munnen o släppt taget så han låg på rygg i gruset, han andades som vanligt, men jag petade på han med håven för att kolla läget o så simma han bara iväg. Han äter o härjar runt i akvariet som vanligt, men så har jag sett han ligga så nu 4 gånger till precis likadant på samma ställe... Tycker han att det är skönt o ligga så eller vad är det frågan om? När han släpper taget om roten, så "faller han" typ 0,5-1cm.

    Hmmm, någon som vet?!?
    Linda
  • Zouzy
    • September 2003
    • 27

    #2
    När en av mina gamla ancistrus gjorde så dog den. Den satt och sög på rutan och helt plötligt tappade han greppet, föll bakåt och landade på rygg i gruset. När jag petade på honom simmade han bort. Tror han var på väg att då då, men blev rädd. Dagen efter hade han simmat in under roten och dött där....
    <font color="orange">-="Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted."=-


    2 scalare
    1 fjärilsciklid
    1 kyssgurami
    1 dvärggurami
    2 ancistrus
    Tetre-stim</font id="orange">

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Ja, det är så fint med de som ger tröst.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Zouzy
        • September 2003
        • 27

        #4
        Jag ville bara dela med mej för din information. Eller du kanske oxå tror att han bara tycker det är skönt att ligga så?...=P HM!
        <font color="orange">-="Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted."=-


        2 scalare
        1 fjärilsciklid
        1 kyssgurami
        1 dvärggurami
        2 ancistrus
        Tetre-stim</font id="orange">

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          #5
          Jag har en jättestor ancistrushona som brukar ligga på rygg och "sova". Hon mår hur bra som helst ;-) (lite knäpp kanske)!
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          Arbetssätt...