Sjuka yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cecelie
    • December 2003
    • 25

    Sjuka yngel?

    Jag har ett 40 l akvarium som jag föder upp guppy-yngel i och de ynglen som är där nu kanske är ca 2 veckor. De har sett bra ut fram tills för kanske 3-4 dagar sen då deras stjärtar börjat nästan som att krympa och klibba ihop. Så är det ganska många som har dött. Jag vet att guppy är en svår fisk faktiskt och jag har alltid haft något problem med de guppy jag har haft.. Vet inte om det finns någon som vet vad just detta med stjärtarna kan vara?
    Har även bla ett 250l akvarium med sällskapsfiskar i som jag har haft lite problem med de senaste veckorna. Har haft väldigt många fiskar som har dött utan att jag riktigt har kunnat peka ut vad det skulle kunna bero på. Jag har bra kemi i vattnet och gör regelbundna vattenbyten. Matar 2 gånger om dan med flingor varierat med larver och artemia. Men nu till saken hör att nästan alla mina gurami har dött (minst 8st)på kort tid. Alla mina ortocinclusmalar har också dött liksom några andra fiskar. Guramifiskarna verkade slöa och fick som en liten knuta på ena sidan. 2 Molly fick knutor vid gälarna som blev större. En fisk dog kanske efter ca en vecka att man börjat se symtom.
    Kan det finnas någon som har en ide´ om vad detta skulle kunna vara så vore jag jättetacksam. Vissa stunder tycker jag det är så tråkigt när de blir sjuka och man inte vet vad det är, så det ligger nära till hands att lägga ner alltihop. Men fiskar och akvarium är otroligt fina och rogivande att sitta och titta på tycker jag så jag vill nog allt ha dem kvar!! <font color="blue"></font id="blue">
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Hur stor är knutorna, jämförd med ett romkorn.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Cecelie
      • December 2003
      • 25

      #3
      Det är svårt att säga men de är ganska så stora. Kanske som en lillfingernagel. Det kan ju variera lite, men ungefär! = )

      Kommentar

      Arbetssätt...