Mina guppys dör!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • s_uhlan
    • December 2003
    • 12

    Mina guppys dör!!

    Hej!!!

    Undrar vad jag gör för fel. Mina Guppys bara dör. Dom lever i några dagar. Sen ligger dom vid ytan och ser ut som om dom kippar efter luft och ett par timmar senare så dör dom. Jag har nu fem Fiskar och en slamsugare i ett 54 liters akvarium.
    Tacksam för svar
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Som vanligt, vad har du för vattenvärden.

    Hur ofta byter du vatten.

    Vad har du för filter.

    Hurlänga har du haft fiskarna/akvariumet.

    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • s_uhlan
      • December 2003
      • 12

      #3
      Hej!!Jag är total nybörjare på det här. Köpte ett akvarium i förrgår och har inte bytit vatten än. Han sa i affären att det dög med vanligt kranvatten. Och sen sa han att det jag fick med var allt jag behövde. Han sa att jag ska byta en tredje del av vattnet om en vecka och mata sparsamt. Det var dom enda råden jag fick Så jag är tacksam för all information som finns.
      Tack på förhand

      Kommentar

      • s_uhlan
        • December 2003
        • 12

        #4
        Filtret och doppvärmaren var med i akvariet. Det heter EHEIM.

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #5
          Det kan vara nitrit, så byt 50% av vattnet och läs på förta sidan om akvarievatten och sök på forumet om nitrit.
          Du bör ha tester för nitrit, pH, KH, om det står det också på första sidan..
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • panzerkat
            • November 2003
            • 170

            #6