sniglar >:(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Norpan
    • December 2003
    • 679

    #31
    Har faktiskt inte testat gurka, borde inte den sjunka? Innehåller ju mer vatten än saltvatten.. (hm, får se om det blev nån smiley, testar för första gången..) Har du provat med att lägga i gurka?
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

    Grodor..lite trevligare, lite bättre

    Kommentar

    • morsan
      • August 2003
      • 285

      #32
      Min stora mal gillar squash.. Bara att trä en tesked igenom så sjunker skivan.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=103882


      msn: sonya2@hotmail.com

      Kommentar

      • Norpan
        • December 2003
        • 679

        #33
        Jo, gurkan flyter ju faktiskt..(var ju tvungen att testa), man borde kunna knyta fast den i nån inredningsdel, eller trycka i en liten sten, har dock inte testat något av detta..
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

        Grodor..lite trevligare, lite bättre

        Kommentar

        • Daniel Odell
          • November 2002
          • 1595

          #34
          skär halvmånar och tryck en tesked igenom gurka/squash
          fish r friend

          Kommentar

          • Norpan
            • December 2003
            • 679

            #35
            Panzerkat: Hur mår hajmalen nu som du har skrivit om i en annan tråd? Hoppas den mår bättre..
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

            Grodor..lite trevligare, lite bättre

            Kommentar

            • panzerkat
              • November 2003
              • 170

              #36
              Ursprungligen skickat av Norpan
              Panzerkat: Hur mår hajmalen nu som du har skrivit om i en annan tråd? Hoppas den mår bättre..
              tack för omtanken!
              det är tragiskt att han inte kan se och jag vet inte hur han upplever det, som hajmal borde han ju få panik och flänga runt, men han är ganska lugn och hittar upp till ytan t ex. simmar normalt och känner sig fram, verkar det som. ett problem är att han inte får i sig tillräckligt med mat. jag vet inte riktigt hur jag ska göra då han är skygg för att stöta emot saker (tänkte prova att handmata)
              i övrigt har jag sett en vit prick på honom. vet inte om han nu har börjat bli sjuk pga den stress som uppstått, eller om det bara är ett mkt litet sår efter attacken. får avvakta.

              tack för tipsen om gurkan, ska slänga i lite nu åt malmarodören
              black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.

              Kommentar

              • Rymdis
                • December 2003
                • 67

                #37
                usch jag upptäckte två sniglar i mitt akvarium igår, kan enbart ha kommit ifrån en vallisneria jag köpte nyligen.. (allmänna svordomar)

                iaf så har jag plockat bort dem, rengjort filtret, spolat av en rot som var i akvariet, gjort ett litet vattenbyte och tagit upp en prydnad som var i akvariet då jag tänkte att de kanske lagt ägg inuti denna.

                Lyckades även fiska upp nått geléliknande som låg på botten som kanske skulle kunna varit ägg.

                mm.. finns det nått mer man kan göra för att minska risken för snigelinvasion?

                jag får panik om jag upptäcker en dag att det är typ 50 sniglar i akvariumet som jag har sett vissa på forumet skriva att de hittat i sina akvarium.

                hoppas bara att det enbart är sniglar i mitt 110liters och inte i
                375:an ... pppfff. vill inte ha sniglar i mitt kar!

                Kommentar

                • marcus_swe
                  • July 2003
                  • 483

                  #38
                  Ibland blir jag så förvånad över att folk inte kommer med en bra lösning...

                  Stoppa i en eller två praktbotior och jag LOVAR att dina sniglar antingen är helt borta eller är reducerade till bara ett fåtal på en eller två veckor...

                  Seriösa/snälla zooäffärer brukar tillåta att man lämnar tillbaka praktbotian efter den har gjort sitt jobb...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...