Blek Praktbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mar
    • April 2003
    • 17

    Blek Praktbotia

    hej jag har 2 st praktbotior som jag har haft i kanske ett år, men har den ena av dom (den större) blivit blek och ligger lite hur som helst. Fast det tycker jag att dom gör jämt ioförsäg. Men jag tänkte skriva här och fråga hur ni tror att det är.
    /mvh Pontus
  • fichi life
    • September 2003
    • 5

    #2
    Mina botior har viserligen dött men dom blev också bleka utan anledning sen hittade jag dom döda hadde dom tillsammans med eldstärtar och malar samt andra vanliga sälskaps fiskar.
    Fick höra at malar och eldstjärtar hatar botior????
    sen att dom är känsliga för delbyten.
    The fich prow

    Kommentar

    • Mar
      • April 2003
      • 17

      #3
      Har inga eldisad i det här karet... del byte? när man byter en del av vatten? brukar inte göra det fyller på efter som det avdunstar

      Kommentar

      • smurfmats
        • February 2003
        • 3538

        #4
        det har diskuterats flitigt om dessa små gynnare på zoopets forum. botierna är stimfiskar o kräver stora akvarium. där i kanske en del av svaren finns..
        tråden om fjärilars lek!

        Kommentar

        • smurfmats
          • February 2003
          • 3538

          #5
          o du borde byta vatten istället för att vänta tills det avdunstat!
          tråden om fjärilars lek!

          Kommentar

          • Poseidon
            • February 2003
            • 1255

            #6
            Byta vatten MINST en gång i veckan å en tredje del av det är att rekommendera...

            Vissa botier typ Praktbotian bleknar med åren...
            Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
            Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

            Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
            www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

            Kommentar

            • panzerkat
              • November 2003
              • 170

              #7
              Ursprungligen skickat av Mar
              Har inga eldisad i det här karet... del byte? när man byter en del av vatten? brukar inte göra det fyller på efter som det avdunstar
              men herregud, du måste ju göra delbyten OCH suga slam o avfall, helst varje vecka. din nitrat och nitritnivå lär vara skyhög
              black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.

              Kommentar

              • Torstensson
                • June 2002
                • 1964

                #8
                Jag byter inte vatten varje vecka och suger INTE slam å avfall på botten hos mina Praktbotior. Mycket beror ju på hur stort akvariet är och hur mycket man matar..

                Mina Praktbotior var väldigt bleka i början, mest när jag bara hade 3. Ju flera jag köpte och ju mindre jag var i karet å "pillade" ju mera har dom färgat ut..

                Kommentar

                • Patrik_växjö
                  • July 2002
                  • 2046

                  #9
                  Praktbotior får absolut inte bo för trångt heller, sägs det!
                  / Patrik /

                  Kommentar

                  • Mar
                    • April 2003
                    • 17

                    #10
                    Nej mina Nitrat värden är itne "skyhöga" så elak är jag inte!
                    jag suger slam å feces men inte varje vecka. har inte mycket fiskar i ett ganska stort akvarie med mycket växter, så det ordnar sig själv men jag kolla det minst en gång i veckan md tester, som jag har lånat
                    (tack Spot dom är mina nu)

                    /mvh Pontus L

                    Kommentar

                    Arbetssätt...