Vad är det för fel på mina altum?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VeronicaS
    • October 2003
    • 45

    Vad är det för fel på mina altum?

    Hej!

    Det är så här att mina två scalarer har gråvita små partiklar som har satt sig längst ner på fenorna under magen, jag tror inte att det är svamp därför att jag har drabbats av det innan i mitt akvarie och det är inte likt. Det var ett par veckor sedan jag upptäckte det och har inte trott att det kanske är en sjukdom för det verkar som att det fastnar där när de simmar nära botten eller trädrot. Vissa dagar har det inte varit någonting, andra dagar lite osv. Pratade med en kille som trodde att det kunde vara vattenmögel, men jag sköter mitt akvarie noggrant...äsch jag vet inte Är det någon som har en bild av hur vattenmögel kan se ut på en fisk eller har någon aning om vad jag surrar om?

    Tacksam för svar!

    //Veronica
  • AndreasN
    • July 2003
    • 2732

    #2
    Det finns ingen mögelsvamp som klarar sig under vatten vad jag vet. Vitaprick kan vi i alla fall utesluta eftersom fiskarna fortfarande lever.
    540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

    Kommentar

    • VeronicaS
      • October 2003
      • 45

      #3
      Ärligt talat tror jag inte att det är någon fara, men det hade varit bra att veta vad det kan vara i alla fall. Ingen av de andra fiskarna har något.

      //Veronica

      Kommentar

      Arbetssätt...