Dödsorsak?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    Dödsorsak?

    HADE en liten guppy-hona! När jag tände lyset idag, så var honan död...
    På kvällen innan, när jag utfodrade, så åt förvisso honan, men den stod mestadels vid vattenytan! Inga andra fiskar har drabbats, så jag undrar vad det är. Jag bytte även 1/3 av vattnet, hällde i preparat mm. Vattnet var dock kallt när jag hällde i det, så det kanske berodde på det mm. Vad tror ni att det kan bero på, och i fall det är en sjukdom, hur smittsam är den.
    (har bara haft guppisarna i ca en vecka, men dem borde ju leva längre...)
    Kan det vara CO2 som är boven?

    Mvh Malawi´n
    Björn Forsberg
  • gurkan
    • March 2003
    • 632

    #2
    men affären kanske har haft fisken riktigt länge? så de kan ha dött av ålderdom... antagligen så har den dött av ålderdom men avvakta å se ifall någon av dom andra fiskarna dör..
    corydoras.

    Kommentar

    • malawi´n
      • August 2003
      • 1643

      #3
      hm...
      får väl göra det. Just nu ser de ut att vara pigga och krya...
      Björn Forsberg

      Kommentar

      • panzerkat
        • November 2003
        • 170

        #4
        Ursprungligen skickat av malawi´n
        hm...
        får väl göra det. Just nu ser de ut att vara pigga och krya...
        guppys är inga lättskötta fiskar längre. om den stod vid ytan kan den ha haft en bakteriesjukdom vilket guppys lätt drar på sig. detta brukar inte smitta dom andra fiskarna (har haft guppys i snart 2 år och det har varit min erfarenhet)

        för att vara krass, guppys lever inte så länge som dom ska. dom är hårt inavlade och känsliga. kör på lättare fiskar, nättetror överlever allt tex
        black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.

        Kommentar

        Arbetssätt...