Vita Pricksjukan!??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Margit
    • November 2003
    • 94

    #16
    Jag fick vita prick i mitt akvarium. Medicinerade, prickarna på mina segelfensmolly försvann. Men tyvärr så dog en av mina malar...
    Ska man byta en del av vattnet några dagar efter medicinering????
    Marie
    Marie

    Kommentar

    • mörten
      • November 2003
      • 61

      #17
      Ja, man bör byta vatten några dagar efter medicinering.

      Kommentar

      • mörten
        • November 2003
        • 61

        #18
        Ursprungligen skickat av GaybrielSwede
        Man bör alltid tillsätta salt vid delvattenbyten i förbyggande syfte. Det finns naturligtvis undantag, som Nanc skriver, men sådant bör man ta reda på som akvarist...
        Använder själv ektozon för säkerhets skull.
        Håller inte med dig. Jag tycker inte att man ska vänja fiskarna vid någon typ av bräckvatten bara för att dom klarar det.

        Kommentar

        • GaybrielSwede
          • June 2002
          • 129

          #19
          Ursprungligen skickat av mörten
          Ursprungligen skickat av GaybrielSwede
          Man bör alltid tillsätta salt vid delvattenbyten i förbyggande syfte. Det finns naturligtvis undantag, som Nanc skriver, men sådant bör man ta reda på som akvarist...
          Använder själv ektozon för säkerhets skull.
          Håller inte med dig. Jag tycker inte att man ska vänja fiskarna vid någon typ av bräckvatten bara för att dom klarar det.
          Ska jag lyssna på dig, eller ska jag lyssna på vad som sägs av zoo-affärer och akvarister i allmänhet...???

          Slutar snart att lyssna på någon överhuvudtaget, för man får ju så många olika svar från flera olika håll, så det är bara att göra som man gör, och begå sina egna misstag. Att lära sig av egen erfarenhet helt enkelt...

          Men det skulle vara skönt att ha EN kunnig källa att vända sig till, och känna sig trygg med att man gjorde allting rätt, för fiskarnas bästa...
          Simma lugnt!

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=58241

          Kommentar

          Arbetssätt...