Är kampfisken sjuk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • January 2003
    • 54

    Är kampfisken sjuk?

    Jag har en kampfiskhane som sedan några veckor tillbaka har haft svårt att flyta. Den kämpar enormt för att komma upp från botten och sjunker som en sten. Detta gör att den brukar ligg på botten eller på javamossan.

    Det är också vanligt att den ligger uppe på pumpen, där den lätt kan nå luften vid ytan. Den äter och ser inte utmärglad ut. Vi trodde först att den var uttråkad och köpte två honor, men utan resultat.

    Det är en mycket snäll och trevlig kampisk så jag har inte velat avliva den, men nu är frågan: Är fisken svårt sjuk och bör avlivas, eller kommer den att tillfriskna? Eller är detta ett naturligt beteende?

    Mvh. Anders Stenlund
  • jennie j
    • October 2003
    • 13

    #2
    Nej jag tror inte att din fisk är sjuk för min beter sig unjefär lika dant dom är underliga fiskar min brukar ligga på sidan under rötterna också gjör han några rucher för att återgå till att slappa

    Kommentar

    • imported_n/a
      • January 2003
      • 54

      #3
      Tack för ditt svar, kampfisken verkar vara frisk förövrigt så den får leva ett tag till då. Den är onekligen lite annorlunda och slapp, men riktigt sällskaplig faktiskt. Den kommer gärna fram till handen när man stoppar armen i akvariet.

      Mvh. Anders Stenlund

      Kommentar

      Arbetssätt...