Blind Palettciklid-hane???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • yljo
    • August 2002
    • 4

    Blind Palettciklid-hane???

    Hjälp mig! Min palettciklid-hane började för ca 1 vecka sen lägga sig uppe vid pumpen, han äter inte och i dag när jag skulle byta filter kom han fram och la sig på botten i ljuset. Då ser jag att hans ögon är jättesvullna och utstående med något som ser ut som lite vitaktig svullnad, han betedde sig som om han inte ens såg något, han är dessutom svullen runt munnen... Kan någon hjälpa mig att identifiera sjukdomen? Har behandlat med den där vanligaste mot vita prick i början av veckan, men det har inte hjälpt.
    Yljo
  • yljo
    • August 2002
    • 4

    #2
    Ja,ja, nu spelar det ingen roll längre... Jag gjorde mitt bästa för att han skulle bli frisk och läste överallt vad det kunde vara, men var tvungen att avliva stackar´n. Han verkar inte ha smittat nån annan i alla fall...
    Yljo

    Kommentar

    • Bubblan89
      • November 2002
      • 1220

      #3
      Det kanske var bukvattensot.
      Jag tog hand om en kompis fiskar när hon var på semester. En dag när jag skulle mata dem såg jag att en kampfiskhona typ flöt runt i vattnet, kroppen var svullen och fjällen stod lite utåt ögonen var täckta av något grått som ett stort "glasöga" över ögat.
      Den såg jätteläskigt ut, jag la den i en skål så att den skulle få vara själv och den dog efter någon dag.
      Titta på sjukdomar här på zoopet, hoppas att den inte smittar http://www.zoopet.com/akvarium/artikel_visa.asp?NR=212
      Lycka till med de andra fiskarna

      Kommentar

      Arbetssätt...