Kardinal tetra med litet vitt sår .????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aquan00b
    • September 2003
    • 140

    Kardinal tetra med litet vitt sår .????

    Hej alla såg att min ena kardinal tetra hade ett litet vitt sår under ryggfenan o små små små vita prickar på stjärtfenan är detta början på vita pricksjukan om så vilken medicin rekomenderas av er.!
    Temphöjning o medicinering .!
    Kan man kombinera medicinering jag har snäckproblem oxå kan man köra båda paralelt.?????
    Uppskattar alla svar .!!
    96 liters kar...!
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    hej om det vita pricksjukan så ska du behandla med punktol som är mkt bra mot detta....ja tror int att det är bra att medicinera med flera olika sorters medicin samtidigt ta snäckorna efter den som är viktigast...


    mvh/Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • JR
      • April 2003
      • 2112

      #3
      tänk på att filterbakterierna kan stryka med om du håller på & medicinerar mot allt möjligt..inte omöjligt att dina firrar dör av en nitritchock efter..mata försiktigt!
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

      Kommentar

      • aquan00b
        • September 2003
        • 140

        #4
        Ok skall prova med Punktonal finns de hos lokala handlarna elle.??
        O jag läste i ett inlägg man kunde ta ut sanden o baka den i ugnen det skulle tydligen hjälpa men f%&n de e mycket jubb ..!
        De e så synd att dom inte kan hinner med att sköta sina kar i butikerna så man slipper en massa elende himma .((
        Tyvär många akvariebutiker som suger på den punkten :/
        ja mn finns inget att göra åt det ställer väl störe krav på oss själva :P...!?"#¤%&¤%/&





        Smaskiga hälsningar till alla som svarat o snart blir det sniglar till middag .

        Kommentar

        Arbetssätt...