Slöjstjärt med balansproblem? Hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linn.c
    • July 2003
    • 128

    Slöjstjärt med balansproblem? Hjälp!

    Hej,

    Min slöjstjärt blev jättedålig i går och slutade simma. Den bara låg stilla inne bland växterna halvt upponer. Jag flyttade över den till ett eget litet akvarium. Först bara låg den och flöt lite på sida men under kvällen piggnade den han till lite och höll sig i alla fall upprätt. Nu orkar han simma lite mer men faller ofta ner till botten och bara ligger där. Det som att stärtfenan är inte hänger med riktigt utan han simmar mest med fenorna på sidorna. Tittar man noga så ser det ut som om stärtfenan har blivit lite vit i spetsarna. Är detta något speciellt sjuktecken? Är den någon som vet något om detta? Hjälp!
    Besök gärna min zoon:

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=144349
  • Nova
    • April 2003
    • 512

    #2
    Jag vet tyvärr inte vad det kan vara för fel, men jag kan säga att det händer ibland att just slöjstjärtar hamnar upp&ner. En av mina ligger ofta upp&ner & jag tror att detta beror på att den har så liten stjärtfena så den har svårt att hålla balansen, dom kan också bete sig underligt när dom är gravida eller om det har fastnat en sten i munnen (tror det var kramfors eller cri som sa det?!). Det vita på stjärtfenans toppar är inget farligt. Färgförändringar på slöjstjärtars fenor är oftsat helt ofarliga. Lycka till!
    Mvh Nova
    Denise

    Kommentar

    Arbetssätt...