Praktbotian beter sig konstigt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Lalen
    svarade
    Hej Kjell!

    Jo, visst är det så som du sa. Min flickvän konstaterade så fort hon såg praktbotian. Jag har redan börjat medicinerat så det är på bättringsvägen nu. =)
    Tänk vad mycket man har att lära ändå. Bra att det finns sådna här forum. =)
    //
    Daniel

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Hej Daniel,
    Svårt att svara på, men är du säker på att den inte fått vita prick? Praktbotior är ju speciellt känsliga för denna sjukdom.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Lämna en kommentar:


  • Lalen
    startade ett ämne Praktbotian beter sig konstigt

    Praktbotian beter sig konstigt

    Goddag!

    Jag har haft mitt akvarium (270 l) nu i lite över en månad. När jag köpte det begagnat fick jag även med en stor pleco (ca 3 dm) och två praktbotior, ca 1 dm långa. Alla mådde jättebra och och var "busiga". Men för två veckors sedan skaffade jag mera fisk, 20 kardinaltetror, 4 mosaikguramis och två unga praktbotior. Allt funkar/funakde jättebra tills nu.

    En utav de gamla botierna är inte alls lika aktiv nu. Han har blivit jätteblek och mörkare. Han simmar ofta runt på samma ställe och är inte med de andra botierna som aldrig tar det lungt. Ibland ligger han stilla och vrider sig så han hamnar upp och ner.
    Han äter dock men inte mycket verkar det som. Jag tror att han även blivit lite smalare. Han(?) har varit sån här i ett par dagar nu. Vad kan det vara för fel på honom? Har han blivit utmobbad eller nåt sen när jag fick de nya praktbotierna?
    Tacksam för svar!

    Mvh Daniel



Arbetssätt...