Dom dör en efter en.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KhiraLi
    • August 2003
    • 103

    Dom dör en efter en.

    I torsdags köpte jag tre nya firrar. En svärdbärarhona en guldgurami och en metallpansarmal. Igår var svärdbäraren död. Jag tog med den tillbaka till affären tillsammans med ett vattenprov och dom konstaterade att det inte var något fel på mitt vatten. Gjorde ett vattenbyte efter svärdbärarens död på ca 40%. Nu när jag kom hem med den nya idag var den ena guppyn död. Alla andra fiskar verkar pigga och livliga. Kan jag ha drabbats av någon sjukdom? Skall jag leta efter några tecken?
    500L - Cyrtocara Moori, Placidochromis phenochilus "Tanzania", Tropheops "Red Top-Chilumba", Röd rubin, Gibbiceps, Ancistrus.
  • JR
    • April 2003
    • 2112

    #2
    de kan vara stressade..har du bytt mycket vatten det senaste? är karet nystartat?
    --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
    http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

    Kommentar

    • Corydoras mad
      • April 2003
      • 1686

      #3
      <font color="red">Hur många utav varje art har du? Pansarmalar är en stimfisk, guramin och svärdbäraren trivs inte heller ensamma.</font id="red">
      /Mathias
      The Corydoras freak

      Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

      Kommentar

      • KhiraLi
        • August 2003
        • 103

        #4
        Det är nystartat sedan en vecka. Men alla utom de tre nya fiskarna har jag haft i mitt 45 liters innan. och jag använder den gamla pumpen också nu i det nya för att förhindra nitrit. Hittills har jag inte kunnat mäta upp några halter. Jag har tre guldgurami, två marmorgurami, tre svärdbärare, tre pansarmalar och två gibbiceps. 1 guppy finns kvar sedan den andra dog idag då. Jag har bara gjort ett vattenbyte sedan jag startade karet och det var igår då jag påträffade den döda svärdbäraren. Jag tänker utöka alla mina arter men tar det lugnt nu i början så.
        500L - Cyrtocara Moori, Placidochromis phenochilus "Tanzania", Tropheops "Red Top-Chilumba", Röd rubin, Gibbiceps, Ancistrus.

        Kommentar

        Arbetssätt...