Min Arowana är sjuk!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robban
    • February 2003
    • 322

    #16
    http://www.arowanaclub.com/ kolla runt på sånna ställen istället, hadde dom slagits på riktigt så borde nån av dom varit dö för länge sen eftersom du haft dom i ett år

    lycka till med firren

    Kommentar

    • Pjoter
      • April 2003
      • 36

      #17
      Snälla Ekbor, tack för att du gav förslaget att det var pga stress men, jag vet hur en fisk ser ut pga stress och denna fisken har inte dom symptomen. Fjällen är inte bleka utan dom är helt klart angripna av något(slemhinnorna är borta), tyvärr har fisken blivit sämmre under natten även om jag har isolerat den från dom andra.
      Jag hoppas den kommer hålla sig vid liv tills min Zoohandlare öppnar (som av dom flesta anses vara en av dom främsta zoohandlarna i Göteborg).
      Om den blir sämmre får jag nog tyvärr avliva den men jag ger den så mycket tid som möjligt.

      Jag måste bara fråga Ekbor och gosatta, har ni själva haft Arowanor eller är det som ni läst att dom är fruktansvärt aggresiva mot varandra? Om ni har läst det så kan jag informera er om att det har jag med...Men då min Zoohandlare informera mig om att det kan gå bra så testa jag, och det gjorde det ju....

      Sen robban, tack för länken, verkar vara en grymm sida!
      Den skall lusläsas!

      och slutligen zingo_boy, tack för stödet!
      Om det var så du menar, det visar att vissa fiskar går att ha ihop trots att det egentligen inte ska gå.....
      Alla har väll hört om jag tror det var ett lejonhona som adopterade en gasell utan att skada gasellen. Tyvärr slutade det ju med att dom andra lejonen i flocken plocka gasellen när "mamman" inte höll koll.


      Nu har jag lite bilder på fiskarna:http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=129891&gid=129897

      Kommentar

      • hollowman
        • March 2003
        • 139

        #18
        ekbor!!!!
        tycker du ska lägga ner det där snacket .grabben bara frågar om råd och du förolämpar han kan du inte svara på ett snällt sett tycker jag att du inte ska skriva i forumet
        "SKÄRP DIG ELLER LÄGG NER"
        240 liters växtakvarium hightech
        4 st svarta scalarer
        k 2 st pigen blood diskusar
        siamensisar+ ockulentisar

        Kommentar

        • Pjoter
          • April 2003
          • 36

          #19
          Tyvärr dog Arowanan idag...
          Men det blev ändå en rejäl bit! När jag köpte den i november i fjol var den knappt 20 cm lång. När den dog var den 47 cm lång ca 15 cm hög och vägde 950 gram!!!

          Men inget ont som inte för något gott med sig, mina Guldsöms ciklider har precis lekt för första gången så snart har man hela karet fullt av yngel....
          Nu har jag lite bilder på fiskarna:http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=129891&gid=129897

          Kommentar

          • zingo_boy
            • August 2002
            • 983

            #20
            hur kunde du väga den?

            Kommentar

            • ossism
              • April 2002
              • 513

              #21
              jag syftade på att dom kanske börjar slåss från och med nu. hur stort kar ska du köpa? 1200 är väl minimum? jag tycker att mina 5 tuppkammar har det trångt i sin 1200 och då är dom bara 15cm som störst.
              1200liter. http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=51465

              Kommentar

              • Pjoter
                • April 2003
                • 36

                #22
                #zingo_boy
                Det är ju bara att lägga fisken i en påse och väga den på hushållsvågen och sen dra bort påsens vikt från bruttovikten.

                #ossism
                Jag har ett 1200l på gång, det ska nog räcka ett tag iallafall. När det sen blir för litet hoppas jag att jag har skaffat mig ett hus så att jag kan bygga en vinterträdgård med en stor damm i.
                Nu har jag lite bilder på fiskarna:http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=129891&gid=129897

                Kommentar

                • Tropfrog
                  • October 2002
                  • 8078

                  #23
                  Ursprungligen skickat av Pjoter
                  Tyvärr dog Arowanan idag...
                  Men det blev ändå en rejäl bit! När jag köpte den i november i fjol var den knappt 20 cm lång. När den dog var den 47 cm lång ca 15 cm hög och vägde 950 gram!!!

                  Men inget ont som inte för något gott med sig, mina Guldsöms ciklider har precis lekt för första gången så snart har man hela karet fullt av yngel....
                  Och denna fisken hade du tillsammans med en annan arowana i ett 540? Vilka fler fiskar? Jag menar inte detta som att strö salt i såret. Men du kan inte mena på fullt allvar att du tycker att det är ett bra sätt att hålla djuren? Kanske ett 1200 räcker i ett par månader men knappast mer. Denna lilla vattenvolym tillsammans med att du har rengjort filtret nyligen är deffinitivt tillräckligt för att utlösa parasitangrepp. Lägger du till att den hade en kompis som kunde hjälpa till att "nafsa" upp små hål som parasiterna kan fästa sig i så är i allafall inte jag förvånad.
                  MVH
                  Magnus
                  min zoon

                  Kommentar

                  Arbetssätt...