Varför dör mina diskus ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • steke
    • May 2003
    • 4

    Varför dör mina diskus ?

    hej har haft några diskusar men dom dör en i taget medan dom andra diskusarn verka må bra tills dom blir dåliga en efter en ?? Vet ej om jag vågar skaffa fler . Tycker att det inte vorde bero på vatten eller liknande då alla borde bli dåliga sammtidigt !!!
  • ami
    • March 2002
    • 294

    #2
    Hej.Detta "fenomen"är du ej ensam om.Jag har upplevt detta flera ggr.med discus o även Scalare.De ordnar en rangordning o mobbar den som är längst ned på rangen.Den slutar då äta,ställer sig i ett hörn=mörk o trist.Sen kommer detta elände till slut.Jag aktar mig att köpa discusar enbart för detta numera(för ,trots allt är den vackrast).Nu kommer antagligen discus-ägarna att korrigera mig.Men detta är mina upplevelser iaf.

    Kommentar

    • davide
      • February 2003
      • 1093

      #3
      Jag har dovk ingen personlig erfarenhet av diskus men vad jag har läst så slipper man problemet med "hackkyckling" om man har en lite större grupp av diskus...
      MVH David
      www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

      Kommentar

      • Manne_74
        • July 2003
        • 533

        #4
        steke: vad för storlek på akvarie ? antal diskus ? vad finns mer i akvariet ? lite mer info behövs för att ge dig ett bra svar..
        MVH Magnus

        600L Rena Saltakvarie med slimline,120L Juwel Lido Med Juwel's Rock ,
        Red Sea Max Salt med slimline

        Kommentar

        • imported_n/a
          • September 2003
          • 112

          #5
          dyrt, 200 för små 595 för stora skaffa inte fler
          Jag har BÄSTA fiskar!

          Kommentar

          • Mats Bruér
            • August 2002
            • 282

            #6
            Har haft samma problem exakt, skaffade en större grupp och vips så slutade detta hända. Jag var lika konfunderad som du allt verkade bra men så blev en utmobbad tills den dog men som sagt lite större grupp och gör en utsortering när dom växt till sig och blivit "vuxna".. Konstig svenska men jag hoppas att du förstår, jag tyckte att det var väldigt frustrerande när jag var inne i det.
            Mats
            720 diskus
            540 diskus
            www.discusklubben.dk

            Kommentar

            Arbetssätt...