Svällande kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • e_cat
    • August 2003
    • 263

    Svällande kampfisk


    Nu är jag riktigt orolig.

    Min fisk började med ha ett vitare öga än det andra, inget problem så långt, även då jag medicinerade honom hjälpte det inte.. tänkte göra om det nu, men då ser jag att fisken är nästan dubbelt så stor. Han har haft dålig aptit i några dagar nu.. Han är slö och lite "aggresiv", kanske för att han ser sämre.. tror inte det dock.. jag undrar vad det är för fel!!!
    Han fick salt i akvariet för ögonen, köpt hos zooaffären..
    Dör han???
    Han är nog ett halvår...
    Mvh Sandra
  • svein
    • June 2003
    • 114

    #2
    Grunnen til at han har en oppblåst mage kan være:
    1 Dropsy/Bukvannssott, symptomene er slik du har fortalt, samt at fjell? står rett ut.

    2 Det kan være en ren forstoppelse.

    Ang. pkt. 1, så er det desverre ikke så mye du kan gjøre med det. Her snakker vi om infeksjoner i lever eller nyre med vannansmaling i bukrommet.

    Du kan øke temperaturen til 30 - 31 grader, MEN ikke gi salt, da salt binder vannet i kroppen, så da gjør du bare vondt vaæære.
    Jeg har brukt antibiotika på mitt tilfelle, og jeg greiede å redde den, men jeg vet ikke om andre medisiner som kan redde fisken hvis de er drabbas av pkt. 1.
    Ikke for, og så får du følge med, men dødsprosenten er svært høy, og ser det ut som den lider, bør du avlive den.
    Svein
    I always fight for the fighter
    http://home.c2i.net/svein_antonsen/

    Kommentar

    • e_cat
      • August 2003
      • 263

      #3
      Tack jätte mycket för ditt svar.. trodde nästan ingen visste vad detta kunde vara.. han har lite utstående fjäll... ska gå via zooaffären och se vad dom säger.. antibiotika låter bra.
      Vet inte omhan lider, men han är slö... =(
      Tack ännu en gång.
      Mvh Sandra

      Kommentar

      • Nova
        • April 2003
        • 512

        #4
        Lycka till!
        Denise

        Kommentar

        Arbetssätt...